Öğretmenler İçin Beden Dili


Vücut Dili üzerine bir kaç kitap okudum, bir çok seminere katıldım. Bunlarında bir yere kadar faydalı olduğunu düşünüyorum. Fakat bu kitap benim için biraz daha farklı çünkü ben de yeni mezun bir öğretmenim, eğitmenim. Kitapta bahsi geçen konular gerçek hayatta eğitimcilerin karşısına çıkıyor ve çoğu zaman ne yapacağımızı bilemiyoruz. Bu açıdan oldukça anlamlı buldum, severek okudum.

Eğitim fakültesinde okuyanlar bilirler, bilmeyenler için biraz bahsetmek istiyorum. Eğitim Bilimine Giriş, Eğitim Psikolojisi, Sınıf Yönetimi gibi dersler alırız. Son sınıfta staja gideriz ve görürüz ki; Bu okutulan derslerin içerikleri kitaplardan ibaret. Gerçek hayat tamamen farklı. Öğrencilere hiç o kitaplardaki teknikleri uygulamanız mümkün değil, alacağız sonuçlar sizi meslekten bile soğutabilir. Yine de söylüyorum alınan bu bilgiler ile tecrübenin birleşmesi çok iyi sonuçlar çıkarmıştır, çıkaracaktırda.

“Öğretmenler İçin Vücut Dili” kitabı uzun yıllar çeşitli okullarda ve kademelerde öğretmenlik tecrübesi olan bir yazar tarafından yazılmış olması benim açımdan anlamlıydı. Kitabın içerisinde sizi kandırmaya yönelik, hiç hayata geçemeyecek bilgilerin yerine; tamamen tecrübe edilmiş ve uygunabilirliği çok yüksek olan bilgilere yer verildiğini görmek beni mutlu etti.

Kitapta beni hem şaşırtan hem de oldukça mutlu eden bir konu vardı. Yazar, Lie To Me dizisinden bahsediyor. 3.sezon oynayıp bir kaç ay önce devam etmeyeceği açıklandı. Bu dizi içerik olarak “İnsanların yüzlerinden, vücut duruşlarından, ses tonlarından ve konuşma şekillerinden doğru mu yoksa yalan mı söylediklerini analiz ederek FBI başta olmak üzere, polise, hukuk firmalarına, özel şirketlere, askeri birimlere en zor vakaları çözmede yardımcı olan Dr.Lightman ve ekibini konu alıyor.” *

Kitabın içerisinde yer yer hikayelere yer verilmesi kitaplara ayrı bir tat katıyor. Sizi düşündürüyor…

Kitap Elma Yayınevi‘nden 1.Basımı Mart 2011 de çıktı.

*Divxplanet.com adresinden 08/17/2011 günü alınmıştır.

,

  1. Leave a comment

Leave a Reply

