Yetenek Dediğin Nedir Ki? – Dünya Çapında Başarılı Kişileri Farklı Kılan Ne?


Hayatımızda izlediğimizi bazı filmlerin,dizilerin hemen akıp sonuca gitmesini, aşamaların hızlı hızlı geçmesini istersiniz. Eğer bilgisayarınızda izliyorsanız ileri alırsınız aynı benim “Russell Crowe”‘un başrollerinde oynadığı “The Next Three Days” filminde yaptığım gibi. Sayılı kitaplarda da benzer duyguları yaşarsanız.  Jeffrey S. Young ve William L. Simon’ın birlikte yazdıkları “Steve Jobs’ın İnanılmaz Hikayesi” kitabında da aynı bu duyguları yaşadım ve kitabın bir an önce bitmesini istediğimi çok iyi hatırlıyorum. İlk 150-160 sayfasında bu duyguları inanılmaz yaşadığınız bir kitap hakkında yazacağım yazımı: “Yetenek Dediğin Nedir Ki?”

Bu kitabı okuduğunuz zaman;

  • “az çalıştığınızı”,
  • “hemen bir plan yapıp işe koyulmanız gerektiğinizi”,
  • “daha çok çalışırsanız başarılı olabileceğinizi”,
  • “hadi canım bu kadarda değil”,
  • “gerçek olabilir mi bu”,

… diye düşüneceksiniz.

Kitap içerisinde yetenek kavramından şuan ki anladıklarınızı kökünden değiştirebilecek bilimsel bilgiler yer alıyor. Tiger Woods ve Mozart’ın bu kadar başarılı olmaları sadece “Yetenek” mi? 10 yıl boyunca bir alanda kendinizi geliştirdiniz ve başarısız mı oldunuz? Eğer herhangi bir enstirüman için yeteneğinizin olmadığını düşünüyorsanız size sormak istiyorum: “Gitar öğrenmek için ne kadar çalıştınız? Alıştırma yaptınız mı?”.

Kitapta savunulanların bilimsel araştırmalar ile ispatlamalarına tanıklık edeceksiniz ve bu yapılan araştırmalar sizi etkilecektir. Ben gerçekten etkilendim. Bazı bölümleri bir çırpıda okudum ve inanılmaz keyif aldım. Bazı bölümlerde ise fazla bilimsel bilgi olduğu ve uykulu olarak okuduğum için kafamı karıştırdığını söylemek istiyorum. Ama pişman olmayacağınızı ve okuduğunuzda keyif alıp derhal çalışmanız gerektiğini anlayacaksınız.

Kitap içerisindeki bilgileri kullanarak alıntılar yaptığınızda karşınızdakileri etkileyeceğinizi söylemek istiyorum🙂

Kitabı okuduktan sonra bana da bu konudaki düşüncelerinizi yazarsanız çok sevinirim.

, , ,

  1. Leave a comment

Leave a Reply

