ŞaşıYorum™ 10 (Herkes Gücü Yettiğine Üstünlük Sağlıyor – Ego Otobüsünden Örnek)


Bu yazımda bazen oldukça komik bazen düşündürücü olaylar paylaştım. Şimdiki paylaşacağım olay ise bana üzücüydü. Sonuda oldukça farklı bitti. Ayrıca formatın biraz dışına çıkarak konuşma şeklinde değil hikaye şeklinde paylaşacağım.

03 Nisan 2011 günü 17:41 de (şimdi ego kartımın basılma tarihine baktım) sıhhıyeden keçiören yönüne doğru 415 numaralı otobüse bindim. Otobüs şoförü herkese paso soruyor bunu yaparkende çok sert bir uslup sergiliyordu. Ben her zamanki gibi yapılması gerekenin bu olduğunu düşünüyordum. Otobüsteki boş yerlerden birisine oturdum ve şoför yerinden arkadaki bir kaç kişiye bağırdı ve “şu kızıda uyarın pasosunu göstersin” dedi. Sonra insanlar anlamadı tabiki çünkü otobüs oldukça doluydu. Sonra ego otobüsünün şoförü yerinden kalktı ve en arkaya az önce ima ettiği kızın yanına gitti ve pasosunu sordu. Hayatımda hiç bu kadar şaşırmamıştım böyle uygulamaya ne hakkı var nede insanlığa sığıyor. Sonra kıza (7 veya 8.sınıf öğrencisiydi büyük ihtimal) “pason nerede, öyle göstermeden geçmeyeceksin yoksa alırız de” dedi. Sonra yerine geçti ve o kız otobüsten aşağıya indi. Bu anda o kadar sinirlendim ki inanamazsını şu ölümlü dünyada yarın belki yokuz ne önemi var ki kalp kırmanın…

Otobüs şoförü bu sefer kızılay durağından binen küçük erkek çocuğuna sordu ve o çocuğunda pasosu yoktu. Tekrar basmasını istedi. Öğrencinin ise basacak kartı yoktu! Sonra “Geç lan geç” dedi. Sonra yine bir kız çocuğuna devam etti yapmaya. Daha sonra bizim mahalledeki kuaförde çalışan birisi bindi öğrenci kartı kullandı ve aynı soru onada geldi “paso?”, bizim kuaförün ben öğrenci olmadığını biliyorum çünkü 4yıldır oradan oluyorum traşımı. Bizim kuaförde paso sorusuna cevap olarak “idare et yok paso” dedi. Otobüs şoförü birşey diyemedi peki neden? Çünkü gücü yetmez ona birşey demeye ya da başka bir büyük erkeğe!

Benim bu olay çok zoruma gitti. Biz nasıl bir dünyada yaşıyoruz. Herkes gücünün yettiğine üstünlük sağlıyor. Sonra bu yetişen gençlerde başkalarına yapıyor ve olaylar neden oluyor. Yeni nesil şöyle böyle diyoruz. O yaştaki kişilere bu ağır gelir ve herkes kaldıramaz. O otobüsten inen kız çocuğunun kartı yoksa ne olacak? Zaten hafif yaşlı gözler ile inmişti otobüsten.

Benim otobüsten inmeden şoför ile bir dialoğum oldu ama burada anlatmama gerek yok. Eğitim çok önemli çok!

Böyle gücünün yettiğine  göre davranış gösterek kişilikleri tam oluşmamış insanlara ŞaşıYorum ama bu kişilere tepkisiz/kayıtsız kalanlara ise birşey diyemiyorum. Sonraki yazım umarım komik bir olay hakkında olur.

 

Görsel Kaynak1: http://tilianker.blogspot.com/2009/01/gods-laws-mans-flaws-n-women-crawls.html
Görsek Kaynak2: http://legallyemosenorita.blogspot.com/2010/09/injustice.html
  1. #1 by nuran on April 6, 2011 - 1:16 am

    insanlık dışı gerçekten kendi çocuğu falan var mı acaba varsa ve ona böyle davranılsa napar kimbilir ? empati yetimizi iyice kaybediyoruz. sen ne dein şoföre gerçekten çok merak ettim ve otobüsteki hiç kimse müdahale etmedi mi buna ??

    • #2 by Mahmut Can Sözeri on April 6, 2011 - 8:59 am

      Otobüste kimse müdahale etmedi ama ben gereken konuşmayı! yaptım. Boşver önemi yok yine de aynı tas aynı hamam olacaktır!

  2. #3 by nuran on April 6, 2011 - 3:14 pm

    yazık ya cidden geldiğimiz noktaları düşününce başka bişey denmiyo

Leave a Reply

