What the Dog Saw (Köpeğin Gördüğü) – Malcolm Gladwell


Yazıma başlamadan önce bu kitaptan önce okuduğum kitap olan John Dewey’in Deneyim ve Eğitim kitabı ile ilgili yazdığım yazıyı yayınlamama rağmen bulamadığımı ve şaşkınlık içinde bu yazıma başladığımı bildirmek istiyorum.

Öncelikli olarak bu kitabı, Microsoft Student Partner ilk toplantısında Microsoft Türkiye Müdür Yardımcısı Minür Kundakçı’nın msp lere tavsiye ettiği Outliers kitabının yazarı Malcolm Gladwell in kitabı olduğu için okudum. Kitabı tamamen tesadüfen buldum. D&R da gezerken dergilere bakıyordum, bazen çok iyi kitaplar verebiliyorlar diye, infomag dergisinde bu kitabın verildiğini gördüm. Malcolm Gladwell’inde bir çok iyi kitabı olduğu içinde bunuda okumak istedim. Fakat hayatımda ilk defa bu kadar uzun süre bir kitabı bitirmeye çalıştım. Beni resmen okumaktan soğuttu diyebilirim. Ben gerçekten her türlü bilgiyi öğrenmen isteyen, bilginin her türlüsüne ve her alandakine tam tabirle kana susamış vampir!, en çok sevdiğim doğa üstü yaratıktır, gibi aç olan birisini yıldırdı.

Kitap giriş bölümlerinde gerçekten çok güzel bilgiler veriyor, fakat öyle bir bölüm varki, John Rock’ın Hatası – Doğum Kontrol Hapının Mucidinin Kadın Sağlığı Hakkında Bilmediği Şey diye çok fazla detaylı bilgi verdi gerçekten aşırı derecede sıkıldım, bu kadar bilginin bir kitap yer almasının nedeni nedir anlamadım. bu verdiğim en basit örnek. Tabi oldukça başarılı bölümlerde var Milyon Doarlık Murray – Evsizlik gibi Sorunları Çözmek, Neden Yönetmekten Daha Kolay Olabilir? , Görüntüleme Sorunu – Mamografi,Hava kuvvetleri e Bakma Sınırları gibi.

Kitap içerisinde bir çok not aldım fakat henüz düzenlemediğim için sizinle paylaşamıyorum.

Şuan okuduğum kitap,  Apple, Adobe, Hotmail, Flickr, Del.icio.us. ve daha bir çok şirketin kurucularınn yer aldığı Jessica Livingston’ın röportajlarından oluşmuş Founders at Work: Stories of Startups’ Early Days. İngilizcesi hafif bir kitap çünkü günlük konuşma dili ile yazılmış-röportaj olduğu için. Kitabı internet üzerinden edinebilirsiniz. Sosyal Medya ve E-Ticaret ile ilgili bir kitap daha okuyacağım. Ayrıca Ankara Üniversitesi Böte’de okuyan arkadaşım Hasan Çetin‘in bana önerdiği MVP‘lerin tecrübelerinden oluşan ve Dünya’da ilk defa bir ülkedeki tüm MVP’lerin yazdığı bir kitap olan  “Çözüme Giden Yolda En Değerli Deneyimler” isimli kitabıda edinmeye çalışacağım ve bundan sonra bir ingilizce türkçe kitap devam edeceğim.

Sevgiyle kalmanız dileği ile, sonraki yazımda görüşürüz.

  1. STEVEN PAUL JOBS’IN İNANILMAZ HİKAYESİ / MAHMUT CAN SÖZERİ | okuryatar

Leave a Reply

