Bilimin Öncüleri


Kitap içerisinde yer alan bazı kavramları ve anlatımları anlamakta zorluk çeksemde genel olarak beğendiğim bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Bilimi oluşturan ve yön veren kişileri tanımamız gerektiğini düşünüyorum. Hiç yılmadan tüm zorluklara göğüs gererek yaptıkları ve bazılarının hayatlarına mal olan çalışmaları okuduğumda gerçekten çok şaşırdım. Galileo hakkında hepimiz engizisyon mahkemesinde yargılanıp hayatına mal olduğunu biliyoruz ama nasıl? Ev hapsinde tutuluyor Galileo ayrıca yaptığı tek çalışma dünyanın değil güneşin evrenin merkezinde olduğu ile ilgili değil, fizik alanında yaptıkları kendisinden sonra gelenlere yol göstermiştir ve Fiziğin babası olarak anılmaktadır. Aldığım notlardan bazıları:

Leanorda Da Vinci – “Nasıl yaşamam gerektiğini anlamaya başladığımda, nasıl ölmekte olduğumu anladım”. Da Vinci ile ilgili olarak Michael J.Gelb in “Leanorda Da Vinci gibi Düşünmek” isimli kitabını tavsiye ederim.

John Dalton – 12 yaşına geldiğinde, kendi okulunu aşmak için yetkililerden izin almış bana çok ilginç geldi 12 yaşında… “Beni yaptıklarımda başarılı buluyorsanız, beğeninizi büyük ölçüde her zaman dikkat ve özenle sürdüdüğüm çabaya borçluyum”.

Michael Faraday – Eşine süpriz hazırlıyor. Elektrik akımıyla sürekli mekanik devinim sağlayan ilk elektrik motoru örneğini eşine gösteriyor😀. Ben şimdi yeni bir yazılım yapacağım, sonra eşime ya da sevgilime göstereceğim bak yeni çığır açacak yazılımım diyeceğim oda beğenecek … Türkiye’de bence bunu denemeyin… (Ya da insanın eşi böyle oluyordur bilmiyorumda)

Isaac Newton – “Dünyaya nasıl göründüğümü bilmiyorum; ama ben kendimi, henüz keşfedilmemiş gerçeklerle dolu bir okyanusun kıyısında oynayan, düzgün bir çakıltaşı ya da güzel bir denizkabuğu bulduğunda sevinen bir çocuk gibi görüyorum”

Louis Pasteur – Benim okuduklarım arasında en çok şaşırtan diyebilirim. İnsan yaşamını doğrudan etkileyen buluşları var. “Hiç kuşkum yok ki, Bilim ve barış cehalet ve savaşı yok edecektir. Ulusların yıkmak, yok etmek için değil, yaşamı yüceltmek için birleşeceğine, geleceğimizi bu yolda, uğraş verenlere borçlu olacağımıza inanıyorum.”

“Onlar, insanlığın gerçeği arayışında, düşüncesinin önündeki engelleri yıkıp geçtiler. Onlar, insanlığın evreni ve doğayı algılayışını kökten değiştirdiler. Onlar evrenin sırlarına ermemizi sağladılar. Onlar bilimi oluşturdular.” Cemal Yıldırım’ın kaleme aldığı  “Bilimin Öncüleri” isimli kitabın arka yüzündeki birkaç satır…  Kitapta yer alan bilimin öncülerinden bazıları:

  • Arşimet (Arşimed)
  • Euclides (Öklid)
  • Leonardo Da Vinci
  • Nicolaus Copernicus (Kopernik)
  • Antoine Laurent Lavoisier
  • Sir Isaac Newton
  • Louis Pasteur
  • Ivan Pavlov
  • Marie Curie
  • Albert Einstein
  • Werner Heisenberg

Ayrıca kitapta bilim nedir ve bilimsel düşünme yöntemi üzerinede anlaşılması kolay ve faydalı bilgiler yer alıyor. Şuan okuduğum kitap: John Dewey – Deneyim ve Eğitim

  1. Leave a comment

Leave a Reply

